top of page

Andet

Offentlig·1 medlem

Pludselige udsættere

Volvo B20 F motor med monteret 123-tændingsanlæg, 4 dyser fornyet i 2020. Sidste år viste sig nogle ryk i bilen under jævn kørsel. Det er kortvarigt og bilen kører videre i lang tid. Pludselig viser uvæsenet sig igen, men forsvinder lige så hurtigt. Fornemmer det kan være et tændingsproblem eller et brændstofproblem, men hvor ligger den lille lus, der laver balladen? Det sker ikke under accelleration, men ofte i omdrejningsområdet fra 2000 - 2500 omdr./min. og både i 4. og 5. gear og dermed skønner jeg ikke det kan være solonoiden.

Vh

Erik Kristoffersen

27 visninger
duusboolsen
Sep 13, 2025

Det hurtige forsøg: prøv at koble temperatursensoren oppe foran fra. Ved siden af køleren...

Jeg havde et tilsvarende problem i foråret, på min road trip til Belgien. Da jeg gjorde ovenstående, holdt det op. Men da jeg kom hjem, dukkede problemet op igen, uden at jeg havde tilkoblet sensoren, så det var tilsyneladende et tilfælde... Bilen røg en tur forbi Lars Leed i Humlebæk, og jeg mener, at han  justerede brændstofpumpetrykket. Men problemet lå vist hovedsageligt i et afbrændt multistik ved strømfordeleren. Jeg har så ikke en ny 123-fordeler som jer, men problemet kunne jo være lignende...

bottom of page