top of page

Andet

Offentlig·1 medlem

Karburator, hvad skal man vælge?

Hej.

Jeg har en 66`er fra USA som har fået monteret en Weber 32/36 karb af den tidligere ejer.

Den trænger til en renovering da den ikke kører ordentligt, og derfor tænker jeg nu om jeg skal skifte tilbage til SU, stromberg og få den i mere original stand, renovere Weberen, eller hvad der er bedst at gøre.

Jeg har hørt både godt og skidt om SU/stromberg men hvad er klubbens erfaringer og har andre stået med det samme problem?

Bilen skal ikke bruges til race men skal bare starte (med det samme) og køre ordentligt.

Rigtig glædelig jul og godt nytår.

53 visninger
per
per
Dec 29, 2019

Hej Jacob,

For seks-syv år siden var jeg i samme situation. Jeg havde købt en 1800S fra 1968 i USA, som planen var at udføre en fuld renovering på. Bilen kom med en række ukorrekte komponenter, hvoraf en af dem var en moderne faldstrøms Weber karburator med elektronisk choker. Weber'en virkede faktisk rigtigt fint inklusiv den automatiske choker, men den kolliderede med min plan om at bringe bilen tilbage til original stand. Karburatoren blev derfor solgt (til en god pris!), og så gik jagten ind på at finde en dobbelt SU, hvilket lykkedes hos en gut i Sverige. SU'eren var på nogle steder lidt slidt, men da der findes reservedele til SU-karburatorer, var det ikke et problem at få de to karburatorer til at køre fint. Dette skete med lokale gode klubmedlemmers hjælp.

Om du skal skifte til den ene eller anden karburatortype er naturligvis en personlig afgørelse, men jeg tror, at hvis du en dag vil sælge bilen, så har du lettere ved at sælge en original bil end en modificeret bil. Og for en 1800S årgang 1966 er den eneste originale karburator en dobbelt SU.

Godt nytår.

/Per

bottom of page